Renee Weersma

Renee Weersma speelt Charity Pecksniff

Renée vond haar passie voor musical/theater tijdens haar studententijd toen ze in de tram een poster zag hangen om musical te komen spelen bij Musical Center. Een hobby waar zij nooit spijt van heeft gekregen. Kort daarna gaf zij zich op bij Crea voor de musical klas en zij speelt nu nog steeds met mensen die zij van die tijd kent. Zij is vanuit Crea naar Amsterdam Musical gegaan, waar zij in meerdere producties heeft gespeeld en bij het Amsterdam Musical Concert Koor (AMCK) zit. Bij het NJMT mocht zij in een zelf geschreven stuk spelen genaamd ‘Kenau’, waar zij de zus van Kenau speelde. Met dit stuk mocht zij bij de Amateur Musical Awards op het toneel staan van de Le Mar en hebben zij daar een prijs voor de beste nieuwe musical gewonnen. Zij is naar DOS gekomen omdat zij graag de verteller wilde spelen in ‘Blood brothers’. Vanaf dat moment is zij bij DOS gebleven. Meerdere malen speelt Renée mee met een Engelse traditie genaamd Pantomime gedurende kerst bij de AATG, maar voor deze ene keer speelt zij met plezier mee aan de kerstvoorstellling ‘Estella Scrooge’ bij DOS.

Bij DOS

Estella is de vijfde musical waarin Renée meespeelt bij DOS. De afgelopen jaren heeft zij onder andere de rol van Rapunzel in ‘Into the Woods’, moeder van Dennis in ‘Spamalot’ en de verteller in ‘Blood Brothers’ mogen spelen.