2023 Estella Scrooge

De cast van Musicalvereniging DOS bracht deze musical van 22-24 december 2023, met muziek van Tony en Olivier Award winnaar John Caird en de componist Paul Gorden, die een Tony nominatie kreeg voor Jane Eyre.

Nog nooit eerder in Nederland vertoond, is de vertaling van het boek gedaan door onze eigen Edgar Kop – van de Pas, en de vertaling van de liedteksten door onze Eric Klaver.

Met regie van Martijn Egelmeer, en muziek van Mark Wyman.

Het verhaal van Estella Scrooge

Wist je dat Ebenezer Scrooge een achterachterachterachterachterkleinkind heeft en haar naam is Estella Scrooge. Estella is net als haar voorvader keihard als het om geld en zaken gaat. Wanneer een hotelier in haar geboorteplaats zijn hypotheek niet kan betalen, besluit Estella het trieste nieuws persoonlijk als kerstcadeau aan zichzelf te bezorgen.

Bij aankomst in het Harthouse Hotel op kerstavond ontdekt Estella dat de hypotheekhouder niemand minder is dan haar jeugdliefde, Pip Nickleby. Maar dan dwingt een bizarre sneeuwstorm Estella, tot haar grote ontsteltenis, haar toevlucht te zoeken in Harthouse. Die nacht, net zoals haar voorvader Ebenezer lang geleden overkwam, brengen drie geesten haar een angstaanjagend bezoek. En oh, wat een ongenode logeergasten zijn dat!

Het 2023 Artistieke Team van Musicalvereniging DOS

De 2023 spelers van Musicalvereniging DOS